15 Ekim 2014 Çarşamba

Motivasyon


Hayatımızın her alanında olduğu gibi spor yaparken de motivasyon esastır. Kaldırılan kilolarca ağırlık, koşulan kilometrelerce yol, saatlerce çevrilen pedal, atılan yüzlerce kulaç, dökülen terler, artan nabızlar ve dahası.  Bana göre bizi motive edecek bir şeyler olmadan bunları başarmamız imkansızdır.
Bunları yapabilmek için sadece ilk adımı atmak önemli, diğer adım kesinlikle gelecektir. Kilolarından kurtulmak için koşuya başlayan ve verdiği kilolarla yetinmeyip, kendine hedefler koyarak maraton koşanlar, zayıf olduğundan kilo almak için ağırlık çalışıp müsabakalara katılanlar, stresini atmak için yogaya başlayıp sonrasında çok iyi yoga öğretmeni olanlar var. Eminim herkesin çevresinde bu tür insanlar vardır.
Spora koşarak başlamak istiyorsanız; Koşan ve koşarken nasıl faydalı olabilirim diye düşünerek yola çıkan, yukarıda belirttiğim türde ilham veren insanların oluşturduğu Adım Adım oluşumu sizin için biçilmiş kaftan diyebilirim. Kendi adıma konuşacak olursam 2010 yılına kadar çok fazla spor geçmiş olmayan biri iken, Sivil Toplum Kuruluşuları ile ortak bir çalışma yürüterek bağış koşusu yapan ve hem koşup hem de yardım eden bu gruba dahil olmak başlı başına motiveydi benim için. Kim olduğunuz, hangi okulu bitirdiğiniz, mesleğiniz, yaşınız, dininiz kıstas alınmadan herkesin koşup, keyifli ve sağlıklı spor yaparak aynı zamanda sosyal sorumluluğunu da yerine getirmenin verdiği gururlu hazla şu an koşmaya devam ediyorum. Göz atmanızda fayda var (www.adimadim.org)
Bunların dışında bana göre en önemli motivasyon kaynağı  “hedef”..  hedefiniz ne? mülakat sorusu gibi değil miJ ama bunu bilmeniz gerekiyor. Yoksa sürekliliği olmayan, bir hevesle başlayıp bırakacağınız bir aktivite olacak. Hedefiniz kilo vermek, kilo almak, koşmak, yüzmek.. her ne ise ona odaklanmalısınız. Yapmış olduğunuz sporda hedefleriniz sizi daima motive edecektir. Maraton koşmak, yüzerek boğazı geçmek, bisikletle Türkiye turu belki dünya turu.. işte bunlar için her zaman çalışmanız gerekecek, sizi sürekli aktif tutacak ve bilinçli emek vermenizi sağlayacak bu hedefleriniz olacak.
Bunları yaparken muhtemelen çoğu zaman yalnız olacaksınız. Islanacaksınız, sıcaktan daralacaksınız ve bir yerleriniz donacak :) ama vazgeçmeyeceksiniz. Zor anlarınızda size yardım edecek dostlarınız olacak. Uzun koşularınızda sabahın köründe size eşlik edecek. Belki de siz onlarınkine eşlik edeceksiniz. Böylece amaçladığınız şeylere dostlarınızla ulaşmış olacaksınız. Böylece etrafınızda sizi motive edecek ne var ise kullanmış olacaksınız.
Son olarak yalnız antrenmanların en iyi dostu olarak müziği es geçmeden olmaz. Kimileri müzikle ritmi tutturamadığını söylese de alıştığında gayette güzel tutturuyor ve yaptığınız spor can sıkıcı hale gelmiyor. Telefonunuzdan online ya da çevrimdışı dinleyebileceğiniz, aynı zamanda o günkü antrenmanınızın kalp ritmine göre milyonlarca liste bulabileceğiniz spotify ı denemenizi öneririm (www.spotify.com)



Not: Yeni başlayacak olanlar ya da koşuyorum ama yalnız koşmaktan sıkılıyorum diyenler için aşağıdaki koşu gruplarına bir göz atın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder