16 Ekim 2014 Perşembe

Urbanathlon 2014

Dünyanın bir çok ülkesinde yapılan ve ilki geçen yıl Caddebostan sahilinde gerçekleştirilen Urbanathlon yarışının bu yıl 2.si yine Caddebostan sahilinde büyük bir katılımla gerçekleştirildi. 617 kişinin kıyasıya yarıştığı ve zorlu engelleri aşmaya çalıştığı bu yarış benim için de çok keyifli geçti ve genelde 10. olarak 39 dakikada tamamladım. 
Bireysel ve 3 kişilik takımlar halinde katılabileceğiniz bu yarışta toplamda 11 adet zorlu engel  bulunmaktaydı.  Geçen yıl 12 engel olmasına karşın bu yılkiler daha zorluydu.
Yarış benim için keyifli bitse de sonrasında yaşanan benim görüşümce “hak yeme” olayı canımı sıktı.
Geçen yılın 1. ve 3. sü olan arkadaşlarla takım olmaya karar verdik. Fakat bir kişi önceden bireysel kayıt yapmıştı. Sonrasında üçümüzde bireysel kayıt olarak organizasyona bizi takım yapması için mail attık. Şifahen konuşmalarda tamam denilen ve yardımcı olacağını söyleyen organizasyondaki yetkili kişi geri dönüş yapmamış, bizde halledildi sanarak takım olarak yarıştığımızı düşünerek kitlerimizi alarak katılım sağlamıştık.
Yarış bitiminde bizim grup 1. olmuştu fakat listede grup değil bireysel olarak yer almaktaydık. Organizasyondaki yetkili kişiye olayı anlattığımızda “kusura bakmayın yoğunluktan gözümden kaçmış sizi takım yapmayı atlamışım” yanıtını aldık. Ya bu devirde maili görememe diye bir şey kaldı mı? Yoğunluk nasıl bir bahanedir. Senin işin bu ve bu yoğunluğun olacağını biliyorsun, bu bahane midir? Desek de ezilip büzülmelerle elinden bir şey gelmeyeceğini söyledi. Eğer anında müdahale edilse belki de grup olarak listelenebilirdi. Fakat yoğun insan başından savmayı seçmişti.
Bu kadar önemli bir olayı bu kadar basite alarak kusura bakmayın demek o işe verdiği değer ve iş ahlakı ile doğru orantılıdır bana göre. Benim takımım 1. olmuş ve 1. olan takım yurtdışında ülkemizi temsil edecek beklide. Ama birinci başka grup gözüküyor. Bu düpedüz hak yemektir. Emek hırsızlığı ve emeğe saygısızlıktır. Kendinizi o an benim yerime koyun. Deli gibi mücadele edip güzel bir derecede bitirmişsiniz ama sizden yavaş olan grup sizin yerinize kürsüde!
Yarışın olduğu akşam Men’s Health Genel Yayın Yönetmeni Fatih Büyükbayrak’ a durumu anlatan bir mail attım ve düzeltme talebinde bulundum. Maile yanıt alamayınca cep telefonundan ulaştım ve durumu anlatmak istedim. Müsait olduğumda arayacağım deyip geri dönüş yapmadı. Sonrasında arama ve mesajlara da  maalesef yanıt alamadım.
Bu tutum profesyonelliğe ondan da öncesinde insanlığa aykırı bir durum bana göre. Eğer olmuyorsa bu müsait bir dille söylenebilir. Ki ortada mail var yani yazılı bir talep ve herhangi bir geri dönüş yok. Yani HAKSIZSINIZ! Buna rağmen kimse durumu umursamıyor. İtiraz etmek, eleştiri yapmak insanın en doğal hakkı olsa da Türkiye’de işler farklı yürüyor.

Ortada bir hak var ve ben hakkımı helal etmiyorum!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder